Ara estic....

12.9.11

Festival de la Mitja Tardor/ Festival del Medio Otoño

Us ve de gust?
En el 15è dia de la vuitena lluna es celebra a Beijing, i a tota Xina, el Festival de la Lluna. També s'anomena Festival de la Mitja Tardor o Festival dels Pastissos de Lluna. Aquest any aquesta data ha caigut en 12 de setembre i és un dia festiu a Xina.
Antigament, la gent es reunia en aquest dia, sota la lluna, per donar les gracies per les collites d'arròs. Els emperadors feien sacrificis també per agrair les collites. Ara és una festa familiar i la família i els amics es reuneixen en aquesta data tan especial de lluna plena per menjar els tradicionals Pastissos de Lluna.
En els dies previs al festival, només feia que veure gent amb bosses i caixes de color vermell. Ara ho entenc tot. Els amics, la família, l'empresa...tothom regala a tothom Pastissos de Lluna. Fins i tot, el meu “jefe” m'ha regalat una caixa a mi. Una bossa de paper molt maca amb una caixa molt bonica a dins de color vermell. I a dins de tot, vuit Pastissos de Lluna, cadascun dins d'una altra caixa vermella. Com us podeu imaginar, el color vermell és color de la bona sort a Xina. Els pastissos acostumen a ser rodons de massapà i de diferents sabors. Per exemple, de te verd, de carn, de fruita...una mica de tot. Pel meu gust són una mica embafadors però els xinesos estan com bojos amb ells.
Ara per ara, a part de la festa familiar, també és un negoci. Aquests pastissos només es venen en aquesta data i els supermercat i tendes n'estan plens d'ells. Em recorden als panellets, no pel sabor i forma sinó per que són cars i només es compren en una data concreta. Tot i així, com us he dit, tothom regala a tothom.
Ah, m'oblidava!!! Per fer-ho correctament no val menjar-se un tot sol com vaig fer jo sinó que s'ha de compartir amb la gent de la taula...ups!!!

En el 15º día de la octava luna se celebra en Beijing, y en toda China, el Festival de la Luna. También se denomina Festival del Medio Otoño o Festival de los Pasteles de Luna. Este año esta fecha ha caído en 12 de septiembre y es un día festivo en China.
Antiguamente, la gente se reunía en este día, bajo la luna, para dar las gracias por las cosechas de arroz. Los emperadores hacían sacrificios también para agradecer las cosechas. Ahora es una fiesta familiar y la familia y los amigos se reúnen en esta fecha tan especial de luna llena para comer los tradicionales Pasteles de Luna.
En los días previos al festival, sólo hacía que ver gente con bolsas y cajas de color rojo. Ahora lo entiendo todo. Los amigos, la familia, la empresa...todo el mundo regala a todo el mundo Pasteles de Luna. Incluso, mi jefe me ha regalado una caja a mí. Una bolsa de papel muy bonita con una caja adentro de color rojo. Y dentro de todo, ocho Pasteles de Luna, cada uno dentro de otra caja roja. Como os podéis imaginar, el color rojo es color de la buena suerte en China. Los pasteles acostumbran a ser redondos de mazapán y de diferentes sabores. Por ejemplo, de té verde, de carne, de fruta...un poco de todo. Para mi gusto son un poco empalagosos pero los chinos están como locos con ellos.
Hoy por hoy, aparte de la fiesta familiar, también es un negocio. Estos pasteles solo se venden en esta fecha y los supermercados y tiendas están llenos de ellos. Me recuerdan a los “panellets”, no por el sabor y forma sino por que son caros y sólo se compran en una fecha concreta. Aún así, como os he dicho, todo el mundo regala a todo el mundo.
Ah, me olvidaba!!! Para hacerlo correctamente no vale comerse uno a solas como hice yo sino que se tiene que compartir con la gente de la mesa...ups!!!

Miki Chang

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada