No sé si ho sabeu però no m'agrada anar a comprar roba. M'avorreix i em canso molt ràpid. Haig de tenir molt clar el que vull comprar o si no, és una pèrdua de temps. Això ho sap molt bé la meva mama. Quantes vegades m'ha acompanyat a comprar i després de mitja hora hem tornat a casa amb les mans buides? Jeje. Hi ha també moments que no em queda una altra i haig de fer algunes compres vulgui o no vulgui. Aquest moment va arribar ahir ja que comença a fer fresqueta i la roba que tinc de “motxillero” és tota d'estiu. Necessito una jaquetaaaaaaaaa!!!
Haig de confessar que no ha estat tan dur. Hem anat a una zona plena de tendes, bé, de fet és una zona plena d'edificis plens de tendes. Pisos i pisos amb passadissos i una botiga al costat de l'altre. Organització xinesa 100%. Ja us ho podeu imaginar, gent per tot arreu, sobretot noies.
El meu mètode de compra és senzill i ràpid. Vaig caminant i si veig el que vull, paro i m'ho provo. Vaig tenir sort ja que vaig veure la jaqueta que volia a la mitja hora (el meu temps límit) d'haver començat a buscar. Dic que vaig tenir sort per que a part de que m'agradava, em quedava bé. A l'hora de fixar el preu, ja sabeu que s'ha de regatejar, també va ser ràpid. O potser és que ja volia marxar? Jeje. Bé, el que realment importa (no, Amorijo, no és el que penses) és que ja tinc la meva jaqueta...i, com moltes coses per aquí, és falsa...a veure quant dura.
Fa dos dies també em vaig comprar uns texans (uau!! dos compres en una setmana!!) i també són una falsificació. Això es tradueix en el preu, clar, i en la qualitat. Com ja sabeu, a Xina es pot comprar de tot i fals. Quan dic de tot, vol dir tot. Mòbils, roba, càmeres, motos, pel·lícules...no hi ha límit pels falsificadors i el control de les autoritats xineses és mínim o nul. Fins i tot, hi ha edificis, com el Mercat de la Seda (on no venen seda), amb tendes i tendes d'articles falsos. Però el més sorprenent que he vist ha estat a fora de la tenda oficial d'Apple. Només sortir de la tenda hi ha gent venent els mateixos productes (falsos) que acabes de veure a dins, jeje,...aquests xinesos...
En quant a la meva vida laboral hi haurà un canvi a partir de la setmana que ve. He dit al responsable de la piscina que no volia treballar més els caps de setmana. Ha acceptat encara que li ha sabut greu. El motiu és que ara durant la setmana ja treballo a jornada completa i, la veritat, ja no necessito treballar tantes hores per mantenir-me econòmicament. I sobretot, ja sabeu, s'agraeix tenir els caps de setmana lliures (o no?)
No sé si lo sabéis pero no me gusta ir a comprar ropa. Me aburre y me canso muy rápido. Tengo que tener muy claro lo que quiero comprar o, si no, es una pérdida de tiempo. Esto lo sabe muy bien mi mama. ¿Cuántas veces me ha acompañado a comprar y después de media hora hemos vuelto a casa con las manos vacías?, jeje. Hay también momentos que no me queda otra y tengo que hacer algunas compras quiera o no quiera. Este momento llegó ayer ya que empieza a hacer fresquito y la ropa que tengo de “mochilero” es toda de verano. Necesito una chaquetaaaaaaaaa!!!
Debo confesar que no ha sido tan duro. Hemos ido a una zona llena de tiendas, bueno, de hecho es una zona llena de edificios llenos de tiendas. Pisos y pisos con pasillos y una tienda junto a la otra. Organización china 100%. Ya os lo podéis imaginar, gente por todas partes, sobre todo chicas.
Mi método de compra es sencillo y rápido. Voy andando y si veo lo que quiero, paro y me lo pruebo. Tuve suerte puesto que vi la chaqueta que quería a la media hora (mi tiempo límite) de haber empezado a buscar. Digo que tuve suerte por que, aparte de que me gustaba, me quedaba bien. A la hora de fijar el precio, ya sabéis que se tiene que regatear, también fue rápido. ¿O quizás es que ya quería irme? Jeje. Bueno, lo que realmente importa (no, Amorijo, no es lo que piensas) es que ya tengo mi chaqueta...y, como muchas cosas por aquí, es falsa...a ver cuánto dura.
Hace dos días también me compré unos tejanos (uau!! dos compras en una semana!!) y también son una falsificación. Esto se traduce en el precio, claro, y en la calidad. Como ya sabéis, en China se puede comprar de todo y falso. Cuando digo de todo, quiere decir todo. Móviles, ropa, cámaras, motos, películas...no hay límite para los falsificadores y el control de las autoridades chinas es mínimo o nulo. Incluso, hay edificios, como el Mercado de la Seda (dónde no venden seda), con tiendas y tiendas de artículos falsos. Pero lo más sorprendente que he visto ha sido afuera de la tienda oficial de Apple. Sólo salir de la tienda hay gente vendiendo los mismos productos (falsos) que acabas de ver adentro, jeje,...estos chinos...
En cuanto a mi vida laboral habrá un cambio a partir de la semana que viene. He comunicado al responsable de la piscina que no quería trabajar más los fines de semana. Ha aceptado aunque le ha sabido mal. El motivo es que ahora durante la semana ya trabajo a jornada completa y, la verdad, ya no necesito trabajar tantas horas para mantenerme económicamente. Y sobre todo, ya sabéis, se agradece tener los fines de semana libres (¿o no?).
Miki Chang
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada