Un dia tal com avui, primer d'octubre, ara fa uns quants anys, concretament al 1949, es va anunciar a la plaça Tian'an men la fundació de la República Popular de Xina. Així doncs, s'ha agafat aquest dia per celebrar cada any el dia nacional de Xina. Comença també la setmana daurada pels xinesos i no és més que uns dies de vacances que poden arribar fins a 10. Clar, ja us ho podeu imaginar, tots els xinesos volen viatjar per aquestes dates. Sense anar més lluny, per la tele diuen que s'espera que uns 600 milions de persones vagin d'un costat a l'altre de Xina. Us ho podeu imaginar? Amb raó tots els bitllets de tren s'esgoten en pocs minuts i els preus dels vols augmenten considerablement.
A Beijing els turistes també s'incrementen, concretament turistes xinesos que volen visitar la capital en un dia tan assenyalat. No és d'estranyar que les punts turístics més importants com la muralla xinesa, la ciutat prohibida, el temple del cel...estiguin, com deien aquells: “abarrotaos”. I diria que “abarrotaos” és poc. També és normal que els turistes xinesos facin fotos (d'estranquis) o demanin fer-se fotos amb els “guiris” que també estan a Beijing ja que molts d'ells potser és la primera vegada que viatgen o que surten dels seus pobles o ciutats. Els estrangers som com una atracció més, jeje, i jo col·laboro sense cap problema amb una gran somriure.
Ahir vaig acabar les dues setmanes de formació a la meva nova empresa i ho vàrem celebrar amb un sopar amb tot l'equip i els formadors. Ara, fins el dia 10 no haig de tornar, així que em queden deu dies per no fer res. Bé, una cosa sí que faré, una mica de “turiskeo” ja que el Stephane, l'amic de la Lailla, va tornar ahir mateix del segon mini tour pel sud de Xina i l'haurem de “passejar” per la ciutat, no? També aprofitarem nosaltres per veure una mica més de Beijing. Haig de dir que li hem organitzat molt bé el viatge per que ara ja es queda uns quants dies a Beijing fins que surti el seu avió i ja no ha de viatjar per Xina, el que seria impossible. Per cert, ell ja ha vist el seu primer “escupitinajo” en viu, jeje. Fora conyes, li ha encantat Xina, així que, a que espereu a venir? Bé, me'n vaig a dormir que demà haig de llevar-me d'hora per anar a la gran muralla xinesa. D'hora per trobar-me els menys turistes possibles. Ah, per cert, el fuet ja ha disminuït fins a una tercera part, ups. Bona nit!!!
Un día tal como hoy, primero de octubre, ahora hace unos cuántos años, concretamente en el 1949, se anunció en la plaza Tian'an men la fundación de la República Popular de China. Así pues, se ha cogido este día para celebrar cada año el día nacional de China. Empieza también la semana dorada para los chinos y no es más que unos días de vacaciones que pueden llegar hasta 10. Claro, ya os lo podéis imaginar, todos los chinos quieren viajar por estas fechas. Sin ir más lejos, por la tele dicen que se espera que unos 600 millones de personas vayan de un lado para el otro de China. Os lo podéis imaginar? Con razón todos los billetes de tren se agotan en pocos minutos y los precios de los vuelos aumentan considerablemente.
En Beijing, los turistas también se incrementan, concretamente turistas chinos que quieren visitar la capital en un día tan señalado. No es de extrañar que los puntos turísticos más importantes como la muralla china, la ciudad prohibida, el templo del cielo...estén, como decían aquellos: “abarrotaos”. Y diría que “abarrotaos” es poco. También es normal que los turistas chinos hagan fotos (a escondidas) o pidan hacerse fotos con los “guiris” que también están en Beijing puesto que muchos de ellos quizás es la primera vez que viajan o que salen de sus pueblos o ciudades. Los extranjeros somos como una atracción más, jeje, y yo colaboro sin ningún problema con una gran sonrisa.
Ayer acabé las dos semanas de formación en mi nueva empresa y lo celebramos con una cena con todo el equipo y los formadores. Ahora, hasta el día 10 no tengo que volver, así que me quedan diez días para no hacer nada. Bueno, una cosa sí que haré, un poco de “turiskeo” puesto que Stephane, el amigo de la Lailla, volvió ayer mismo del segundo mini tour por el sur de China y lo tendremos que “pasear” por la ciudad, no? También aprovecharemos nosotros para ver un poco más de Beijing. Tengo que decir que le hemos organizado muy bien el viaje por que ahora ya se queda unos cuántos días en Beijing hasta que salga su avión y ya no tiene que viajar por China, lo que seria imposible. Por cierto, él ya ha visto su primer “escupitinajo” en vivo, jeje. Fuera coña, le ha encantado China, así que ¿a que esperáis para venir? Bueno, me voy a dormir que mañana tengo que levantarme temprano para ir a la gran muralla china. Temprano para encontrarme los menos turistas posibles. Ah, por cierto, el fuet ya ha disminuido hasta una tercera parte, ups. Buenas noches!!!
Miki Chang
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada