Ara estic....

6.4.11

I finalment a Jaipur, Índia/ Y finalmente en Jaipur, India

Pensava que arribaria a l'avió i em dormiria en un moment i no ha estat així. Després d'escoltar altre vegada la “plegaria del viatger” m'he quedat despert durant les 3 hores que ha durat el viatge. Érem els únics “guiris” de l'avió ja que tots els demés eren indis i diria que la gran majoris homes.
Vam facturar les maletes a Istambul i ens van dir que les recollíssim directament a Jaipur, i no a Dubai. La veritat és que no les tenia totes amb mi i no confiava en que les maletes arribessin sanes i estalvis a Jaipur després de fer una escala de 14h a Dubai. Des del control de passaports a l'aeroport de Jaipur, mirava fixament la cinta on sortien les maletes del nostre vol. Érem l'únic vol a aquella hora ja que vam arribar a las 4h del matí. Les maletes no sortien. Sol hi havia grans paquets o maletes que els indis portaven de Dubai. Per fi vaig creuar el control i em vaig dirigir cap a la cinta de les maletes i res, les nostres maletes no sortien. Tothom anava agafant les seves pertinències menys nosaltres així que jo ja m'anava posant una mica nerviós. La cinta ja no tenia més maletes i les nostres no apareixien...ups!! Finalment, un indi ens va preguntar quantes maletes teníem...”dues”, li vam dir...i per art de màgia ens va portar les nostres maletes de no sé on. Misteris de l'índia!!
Jaipur és la capital del Rajasthan. També s'anomena “Pink city” (ciutat rosa) pel color de les seves cases. Aquí també hem decidit fer “couchsurfing”, concretament amb una parella Índia. L'home ens ve a buscar a l'aeroport i el primer que fem a d'arribar a casa seva és anar a dormir ja que estem rebentats. Sol despertar-nos, la noia ens dona de menjar, pebrots omplerts de patata...deliciós i totalment casolà. Després, com no, volem prendre una dutxa. És en aquest moment, en el moment de veure la dutxa, que decidim que no ens quedaríem gaire en aquesta casa, jeje. Ens quedem un dia més amb la parella índia i al dia següent, posant l'excusa de que hem de canviar de ciutat, ens canviem d'allotjament. Us podeu imaginar com estava la dutxa, no?
Sort que ja vaig estar a Jaipur l'any passat i coneixia un “hostel” amb una família índia molt simpàtica. Això si, el negoci deu anar bé per que els preus s'han incrementat, eh!!! Però bé, una dutxa desprès de tres dies bé ho valia....jeje, i, a més, amb el calor que fa....
A Jaipur, unes compres, un pel·lícula a l'estil “bollywood” (en els cine més gran de l'Índia), una visita a la fortalesa d'Amer (impressionant) i com no, un bon “lassi” que no és més que una beguda de iogurt fresquet i dolç. També vam veure un festival que feien aquests dies a la ciutat amb una desfilada amb orquestre, elefants pintats i camells. Hem tingut sort encara que crec recordar que el mes d'abril pots trobar festivals per tota Índia. Per cert, vaig a aprofitar que tinc una dutxa neta. Mai es pot saber quan tindrem una altre dutxa així a l'índia!!!

Pensaba que llegaría al avión y me dormiría en un momento y no ha sido así. Tras escuchar otra vez la “plegaría del viajero” me he quedado despierto durante las 3 horas que ha durado el viaje. Éramos los únicos “guiris” del avión ya que todos los demas eran indios y diría que la gran majoria hombres.
Facturamos las maletas en Estambul y nos dijeron que las recogiéramos directamente en Jaipur, y no en Dubai. La verdad es que no las tenía todas conmigo y no confiaba mucho en que las maletas llegaran sanas y salvas a Jaipur tras hacer una escala de 14h en Dubai. Desde el control de pasaportes en el aeropuerto de Jaipur, miraba fijamente la cinta donde salían las maletas de nuestro vuelo. Éramos el único vuelo en aquella hora puesto que llegamos a las 4h de la mañana. Las maletas no salían. Solo había grandes paquetes o maletas que los indios traían de Dubai. Al fin crucé el control y me dirigí hacia la cinta de las maletas y nada, nuestras maletas no salían. Todo el mundo iba cogiendo sus pertenencias menos nosotros así que yo ya me iba poniendo un poco nervioso. La cinta ya no tenía más maletas y las nuestras no aparecían...ups!! Finalmente, un indio nos preguntó cuántas maletas teníamos...”dos”, le dijimos...y por arte de magia nos trajo nuestras maletas de no sé dónde. Misterios de la india!!
Jaipur es la capital del Rajasthan. También se denomina “Pink city” (ciudad rosa) por el color de sus casas. Aquí también hemos decidido hacer “couchsurfing”, concretamente con una pareja India. El hombre nos viene a buscar al aeropuerto y lo primero que hacemos al llegar a su casa es ir a dormir ya que estamos reventados. Solo despertarnos, la chica nos da de comer pimientos rellenos de patata...delicioso y totalmente casero. Después, como no, queremos tomar una ducha. Es en este momento, en el momento de ver la ducha, que decidimos que no nos quedaríamos demasiado en esta casa, jeje. Nos quedamos un día más con la pareja india y al día siguiente, poniendo la excusa de que tenemos que dejar la ciudad, nos cambiamos de alojamiento. Os podéis imaginar cómo estaba la ducha, no?
Suerte que ya estuve en Jaipur el año pasado y conocía un “hostel” con una familia india muy simpática. Eso si, el negocio debe ir bien por que los precios se han incrementado, eh!!! Pero bueno, una ducha después de tres días bien lo valía....jeje, y, además, con el calor que hace...
En Jaipur, unas compras, un película al estilo “bollywood” (en el cine más grande de la India), una visita a la fortaleza de Amer (impresionante) y como no, un buen “lassi” que no es más que una bebida de yogur fresquita y dulce. También vimos un festival que hacían estos días en la ciudad con un desfile con orquesta, elefantes pintados y camellos. Hemos tenido suerte aunque creo recordar que en el mes de abril puedes encontrar festivales por toda India. Por cierto, voy a aprovechar que tengo una ducha limpia. Nunca se puede saber cuando tendremos otra ducha así en la india!!!