Ara estic....

18.8.11

Pluriempleat xinès/ Pluriempleado chino

Ja he començat a treballar de monitor de natació a Beijing. És una feina que he fet durant una gran part de la meva vida i puc dir que no té secrets per mi. L'única diferencia és que ara els ¨meus nens” venen de totes les parts del món. La majoria són xinesos però també tinc americans, francesos, italians, de Hong Kong...de totes parts inclús d'una d'aquestes ex-repúbliques soviètiques que acaben en...”istan”...encara no he aprés el nom i mira que la mare m'ho ha dit varies vegades.
El meu lloc de treball és la piscina de la “International Canadian School” (Escola Internacional Canadenca), sona bé, eh!! És un col·legi, com podeu imaginar, internacional i privat i, conseqüentment, car. Jo m'encarrego dels nens més petits, de 3 a 5 anys, així que moltes vegades em passo el dia a l'aigua. Espero que no em refredi. Encara que els nens són petits, quasi tots parlen o entenen l'anglès. Si no, la mare o el pare estan darrera meu traduint i donant instruccions als nens en el seu idioma matern. Una situació bastant surrealista, la veritat.
A vegades els nens no venen amb els pares sinó que ho fan amb la “aie”, que és la dona que cuida als nens mentre els pares estan treballant o simplement mentre els pares estan fent altres coses. Al principi els deia: “vinga, ara ja podeu anar amb la mama” però alguns em contestaven que no era la mama sinó la “aie”...ups. Ara em limito a dir que ja poden anar amb la noia, jeje.
A part de donar les classes en anglès (o a vegades en francès), tinc una altra dificultat afegida: recordar-me dels noms. Jo ja de per si, sóc bastant dolent en recordar els noms dels nens. Imagineu-vos ara. Molts dels nens xinesos tenen també noms estrangers, per exemple, tinc un Rafael, un Jonathan, una Joseline...fins aquí tot més o menys fàcil. Però també tinc una Ciao Ciao (aquest nom m'encanta), un Bao ze, una Wis i més noms que encara no m'he aprés. Poc a poc. La paciència és la mare de la ciència, no?
Una de les diferències amb Barcelona, i que m'ha sorprès, és dóna quan arriba el final de la classe. Molts dels nens, per indicacions dels seus pares, mares o “aies”, s'acosten a mi per dir-me simplement: gracies. Es veu que es costum a Xina donar les gracies al professor al final de la lliçó. A sobre que els he “martiritzat”, em donen les gracies, jeje. Pobres...
De moment estic fent 3 hores al dia, el que suposa 4 lliçons (ja que cada lliçó és de 45 min.). Tots el dies menys el dissabte, menys mal. Em trec un bon sou, la veritat. Tot en efectiu i sense contracte ni res. Per altre banda, he tingut que deixar lo dels mòbils per la tarda ja que estic ocupat amb la natació però alguns dies em truquen per anar pel matí...perfecte. Ara, entre les dues feines ja treballo a jornada completa. Si això li sumem que dos dies a la setmana també vaig a classe de xinès, alguns dies no arribo fins les 21h30 a casa meva...no us faig pena? Quina vida més dura...
Encara que la feina de monitor està a prop de casa meva, 20 minuts amb bus, la feina de mòbils està a una hora i mitja. Així doncs, quan treballo amb els mòbils, tres hores de transport no me les treu ningú. Que li farem, tot sigui per guanyar uns quants calerons més, jeje.
A part d'això, la vida a Beijing segueix normal. Encara que fa calor, de moment ja no hi ha tanta humitat. Menys mal. De moment no hem fet gaire “turiskeo” per la ciutat. Estem esperant a que vingui un amic de la Lailla al setembre a visitar-nos i així aprofitem. Tinc ganes de que vingui, no per veure´l a ell (que també) sinó per que em portarà fuet i pernil....mmmmm!!! Digueu-me interessat...sí, digueu-me interessat...jeje.

Ya he empezado a trabajar de monitor de natación en Beijing. Es un trabajo que he hecho durante una gran parte de mi vida y puedo decir que no tiene secretos para mí. La única diferencia es que ahora ¨mis niños” vienen de todas las partes del mundo. La mayoría son chinos pero también tengo americanos, franceses, italianos, de Hong Kong...de todas partes incluso de una de estas ex-repúblicas soviéticas que acaban en...”istan”...todavía no he aprendido el nombre y mira que la madre me lo ha dicho varías veces.
Mi lugar de trabajo es la piscina de la “International Canadian School” (Escuela Internacional Canadiense), suena bien, eh!! Es un colegio, cómo podéis imaginar, internacional y privado y, consecuentemente, caro. Yo me encargo de los niños más pequeños, de 3 a 5 años, así que muchas veces me paso el día en el agua. Espero que no me resfríe. Aunque los niños son pequeños, casi todos hablan o entienden el inglés. Si no, la madre o el padre están detrás mío traduciendo y dando instrucciones a los niños en su idioma materno. Una situación bastante surrealista, la verdad.
A veces los niños no vienen con los padres sino que lo hacen con la “aie”, que es la mujer que cuida a los niños mientras los padres están trabajando o simplemente mientras los padres están haciendo otras cosas. Al principio les decía: “venga, ahora ya podéis ir con la mama” pero algunos me contestaban que no era la mama sino la “aie”...ups. Ahora me limito a decir que ya pueden ir con la chica, jeje.
Aparte de dar las clases en inglés (o a veces en francés), tengo otra dificultad añadida: recordarme de los nombres. Yo ya de por si soy bastante malo para recordar los nombres de los niños. Imaginaros ahora. Muchos de los niños chinos tienen también nombres extranjeros, por ejemplo, tengo un Rafael, un Jonathan, una Joseline...hasta aquí todo más o menos fácil. Pero también tengo una Ciao Ciao (este nombre me encanta), un Bao ze, una Wis y más nombres que todavía no me he aprendido. Poco a poco. La paciencia es la madre de la ciencia, no?
Una de las diferencias con Barcelona, y que me ha sorprendido, se da cuando llega el final de la clase. Muchos de los niños, por indicaciones de sus padres, madres o “aies”, se acercan a mí para decirme simplemente: gracias. Se ve que es costumbre en China dar las gracias al profesor al final de la lección. Encima que los he “martirizado”, me dan las gracias, jeje. Pobres...
Por el momento estoy haciendo 3 horas al día, lo que supone 4 lecciones (ya que cada lección es de 45 min.). Todos el días menos el sábado, menos mal. Me saco un buen sueldo, la verdad. Todo en efectivo y sin contrato ni nada. Por otro lado, he tenido que dejar lo de los móviles por la tarde puesto que estoy ocupado con la natación pero algunos días me llaman para ir por la mañana...perfecto. Ahora, entre los dos trabajos ya trabajo a jornada completa. Si a esto le sumamos que dos días a la semana también voy a clase de chino, algunos días no llego hasta las 21h30 a mi casa...no os doy pena? Qué vida más dura...
Aunque el trabajo de monitor está cerca de mi casa, 20 minutos en bus, el trabajo de móviles está a una hora y media. Así pues, cuando trabajo con los móviles, tres horas de transporte no me las quita nadie. Que le vamos a hacer, todo sea por ganar unos cuántos dinerillos más, jeje.
Aparte de esto, la vida en Beijing sigue normal. Aunque hace calor, por el momento ya no hay tanta humedad. Menos mal. De momento no hemos hecho demasiado “turiskeo” por la ciudad. Estamos esperando a que venga un amigo de Lailla en septiembre a visitarnos y así aprovechamos. Tengo ganas de que venga, no por verlo a él (que también) sino por que me traerá fuet y jamón....mmmmm!!! Llamadme interesado...sí, llamadme interesado...jeje.

Miki Chang

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada