Ara estic....

19.3.12

Fora calefacció/ Calefacción fuera

Tant se sap la data en que posen la calefacció, com la data quan la treuen. El cap de setmana passat mateix, durant la nit, la calefacció de casa va desaparèixer, i no veieu com es nota. Tot i que ja no fa aquell fred intens de l’hivern, les temperatures nocturnes encara són a sota zero. Ara a casa ens hem d’abrigar i cobrir durant la nit. Aquell bon rotllo que t’entrava al pensar que arribaries a casa i estaries calentet, ha desaparegut. Ja us ho he dit, aquí ho fan tot per llei i ja ningú té calefacció a no ser que facis servir una elèctrica. Fins i tot a la meva empresa. Ara passo fred a la feina també. L’únic lloc on puc trobar una temperatura agradable és a la piscina, sempre i quan no m’hagi de banyar perquè tampoc puc dir que l’aigua sigui tant calenta com hauria d’estar. Ja ho veieu, em queden uns dies fresquets. I clar, aquestes coses mai vénen soles i aquest cap de setmana també ha nevat. Només 3 vegades aquest hivern i aquesta última va ser la més abundant. Quines coses...
Tranquils, no ens posem nerviosos. El divendres vàrem sortir a sopar i, per variar, fins a les 4h del matí no érem a casa. No sé si va ser a causa del sopar, de tota la setmana que m’he estat banyant a la piscina, de que ens han tret la calefacció...no ho sé. La qüestió és que el dissabte estava una mica dèbil i amb febre. Encara avui ho estic una mica. Així que Frenadol per aquí i xarop xinès per allà i poc a poc m’estic recuperant.
Parlant de festa. Mai us he parlat de les “discos” xineses? Bé, us dic una curiositat. Els xinesos sempre estan menjant, a totes hores. Inclús quan van de festa. Això comporta que a la majoria de discoteques, a part de les begudes, també puguis demanar alguna cosa per menjar. Patates fregides, crispetes, algun menjar xinés i, el que més m’agrada, fruita natural (síndria, poma, plàtan...) tallada artísticament, a vegades com si fossin figures o animals. Quins artistes!
A part de tot això la vida continua a Beijing i, tot i que encara fa fred, el temps va millorant poc a poc i es nota. D’aquí a unes setmanes potser us dic que fa una calor insuportable. Amb la millora del temps, els concerts i visites d’artistes importants els multipliquen. A principis del mes que ve, ens visita en Josep Carreras...uuuaaaauuu!!! I la setmana passada van venir “Il Divo”...ups! Jo espero ansiosament que vingui algun que altre d’”Operación Triunfo”, jeje.
Fa dies que no veiem el sol. Una estranya boirina sempre el tapa i crec que ho notem una mica en el nostre cos. Estem xafats i amb la gargamella seca. Al final m’hauré de comprar una mascareta d’aquestes. La veritat és que fa uns quants mesos que no plou, potser des de l’agost, i tot està molt sec. Però que us haig de dir a vosaltres que tampoc veieu la pluja ni en pintura, no? Esperem pel bé de tots que plogui a tot a arreu, tranquil·lament, però que plogui.
I res més. Demà si puc penjaré un altre vídeo de “Harbin” on veureu totes les construccions de gel. Fins aleshores, Zai Jian!

Tanto se sabe la fecha en que ponen la calefacción, como la fecha cuando la quitan. El fin de semana pasado mismo, durante la noche, la calefacción de nuestra casa desapareció, y no veáis cómo se nota. Aunque ya no hace ese frío intenso del invierno, las temperaturas nocturnas aún están a bajo cero. Ahora en casa nos tenemos que abrigar y cubrir durante la noche. Aquel buen rollo que te entraba al pensar que llegarías a casa y estarías calentito, ha desaparecido. Ya os lo he dicho, aquí lo hacen todo por ley y ya nadie tiene calefacción a no ser que uses una eléctrica. Incluso en mi empresa. Ahora paso frío en el trabajo también. El único lugar donde puedo encontrar una temperatura agradable es en la piscina, siempre y cuando no me tenga que bañar porque tampoco puedo decir que el agua esté tan caliente como debería estar. Ya lo veis, me quedan unos días fresquitos. Y claro, estas cosas nunca vienen solas y este fin de semana también ha nevado. Sólo 3 veces este invierno y esta última fue la más abundante. Qué cosas...
Tranquilos, no nos pongamos nerviosos. El viernes salimos a cenar y, para variar, hasta las 4h de la mañana no estábamos en casa. No sé si fue debido a la cena, de toda la semana que me he estado bañando en la piscina, de que nos han quitado la calefacción... no lo sé. La cuestión es que el sábado estaba un poco débil y con fiebre. Todavía hoy lo estoy un poco. Así que Frenadol por aquí y jarabe chino por allí y poco a poco me estoy recuperando.
Hablando de fiesta. ¿Nunca os he hablado de las "discos" chinas? Bueno, os explico una curiosidad. Los chinos siempre están comiendo, a todas horas. Incluso cuando van de fiesta. Esto comporta que en la mayoría de discotecas, aparte de las bebidas, también puedas pedir algo para comer. Patatas fritas, palomitas, alguna comida china y, lo que más me gusta, fruta natural (sandía, manzana, plátano...) cortada artísticamente, a veces como si fueran figuras o animales. ¡Qué artistas!
Aparte de todo esto la vida sigue en Beijing y, aunque todavía hace frío, el tiempo va mejorando poco a poco y se nota. Dentro de unas semanas quizá os digo que hace un calor insoportable. Con la mejora del tiempo, los conciertos y visitas de artistas importantes los multiplican. A principios del mes que viene nos visita Josep Carreras... ¡uuuaaaauuu! Y la semana pasada vinieron "Il divo"... ups! Yo espero ansiosamente que venga algún que otro de "Operación Triunfo", jeje.
Hace días que no vemos el sol. Una extraña neblina siempre lo tapa y creo que lo notamos un poco en nuestro cuerpo. Estamos chafados y con la garganta seca. Al final me tendré que comprar una mascarilla de estas. La verdad es que hace unos meses que no llueve, quizás desde agosto, y todo está muy seco. Pero que os voy a decir a vosotros que tampoco veis la lluvia ni en pintura, ¿no? Esperemos por el bien de todos que llueva en todas partes, tranquilamente, pero que llueva.
Y nada más. Mañana si puedo colgaré otro vídeo de "Harbin" donde veréis todas las construcciones de hielo. Hasta entonces, ¡Zai Jian!

Miki Chang

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada