Ara estic....

23.2.13

Passant el dies/ Pasando los días



El títol no ho pot explicar millor. Simplement passem d’un dia a un altre sense fer res especial. Busquem feina però de moment sense èxit. Els dies no acompanyen i passem fred tant a fora com a dins de casa. No m’agrada el fred, mai m’ha agradat. Encara estem a casa del Sam i de moment no ens ha fet fora.
Un dia que va fer una mica de sol vàrem aprofitar per anar a veure el ‘Bond’. És la part, al costat del riu que creua Shanghai, on es poden trobar edificis d’estil anglès. Aquí i a moltes parts de la ciutat, si no fos per la gent i pels rètols en xinès, no sembla que ens trobem a Xina. Els europeus van estar en aquesta ciutat, principalment anglesos i francesos, i es nota tan en les cases com en els carrers no massa amples. És totalment diferent a Beijing on les grans avingudes es trobaven per arreu. Just davant del ‘Bond’, l’’skyline’ que segur que heu vist més d’una vegada amb la seva torre tan característica. Mireu la foto.
L''Skyline' de Shanghai, us sona?
L’any xinès ja s’ha acabat i no té res d’especial (pels estrangers em refereixo). És una celebració familiar i només hi ha petards i coets i soroll. La gent aprofita per anar a reunir-se amb els seus sers estimats, moltes vegades a fora la ciutat i a molts quilòmetres de distància. Potser ho poden fer només una vegada a l’any i és en aquestes dates. Per això, no hi ha ningú pels carrers i tot està tancat. Ara ja comença a haver-hi moviment, menys mal.
De moment us deixo amb això. Suposo que dintre de poc començarem a buscar casa en quan tinguem clar en que treballarem. Pas a pas.

El título no lo puede explicar mejor. Simplemente pasamos de un día a otro sin hacer nada especial. Buscamos trabajo pero de momento sin éxito. Los días no acompañan y pasamos frío tanto fuera como dentro de casa. No me gusta el frío, nunca me ha gustado. Todavía estamos en casa de Sam y de momento no nos ha echado.
Un día que hizo un poco de sol aprovechamos para ir a ver el 'Bond'. Es la parte, junto al río que cruza Shanghái, donde se pueden encontrar edificios de estilo inglés. Aquí y en muchas partes de la ciudad, si no fuera por la gente y por los rótulos en chino, no parece que nos encontramos en China. Los europeos estuvieron en esta ciudad, principalmente ingleses y franceses, y se nota tanto en las casas como en las calles no demasiado anchas. Es totalmente diferente a Beijing donde las grandes avenidas se encontraban por doquier. Justo delante del 'Bond', el ‘skyline' que seguro que habéis visto más de una vez con su torre tan característica. Mirad la foto.
El año chino ya ha terminado y no tiene nada de especial (para los extranjeros me refiero). Es una celebración familiar y sólo hay petardos y cohetes y ruido. La gente aprovecha para ir a reunirse con sus seres queridos, muchas veces fuera la ciudad y a muchos kilómetros de distancia. Quizás lo pueden hacer sólo una vez al año y es en estas fechas. Por ello, no hay nadie por las calles y todo está cerrado. Ahora ya empieza a haber movimiento, menos mal.
De momento os dejo con esto. Supongo que dentro de poco empezaremos a buscar casa en cuanto tengamos claro en que trabajaremos. Paso a paso.

Miki Chang

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada