Ara estic....

3.4.13

Primers dubtes/ Primeras dudas



Ja fa quasi dos mesos que hem arribat a Shanghai i, la veritat, no ens hem adaptat tan bé com pensàvem. Ja sigui per que fa fred o per que, encara que he fet algunes entrevistes, la cosa va molt lenta, laboralment parlant. La veritat és que trobem a faltar Beijing i pel meu cap passa la possibilitat de tornar a la capital xinesa. Bé, esperarem uns dies més per prendre una decisió tan important.
La nostra casa està molt bé, petita però bé. No paguem internet perquè el robem de no sé on i en quant faci calor ens posarem a la terrassa, genial. És una casa antiga reformada en un petit recinte amb altres cases, al mig de Shanghai. És com un minúscul poble a dins de la gran metròpoli. S’està tranquil si no fos pels veïns que parlen uns amb els altres al mig carrer. Per sort no passen cotxes. Ja ho dic jo, és com un poble.
Crec que som els únics estrangers de l’àrea i, clar, som una mica el centre d’atenció. Sempre que ens porten alguna cosa, ells ho miren encuriosits. Per exemple, el dia que va arribar el sofà una veïna va entrar fins a dins de casa nostra al darrera dels dos homes que el portàvem. Va mirar-ho tot i va fer un moviment amb el cap expressant que li agradava. Molt bonica, va dir. Aquests xinesos sempre tan curiosos.
Tant en el nostre barri com per tot Shanghai no és estrany veure roba estesa penjada amb un sistema de pals al costat de cada finestra. Fins i tot es pot veure la roba assecant-se en els cables telefònics. Curiós, curiós. Haig d’aconseguir unes fotos.
Demà i durant 4 dies és festa a Xina. Una espècie de Dia de tots Sants. Per això, uns amics nostres de Beijing aprofitaran i ens vindran a visitar. Serà una bona excusa per sortir, veure la ciutat i per parlar una mica amb gent coneguda. A més, sembla que el temps millorarà... oooeeee!!!

Ya hace casi dos meses que hemos llegado a Shanghái y, la verdad, no nos hemos adaptado tan bien como pensábamos. Ya sea por que hace frío o por que, aunque he hecho algunas entrevistas, la cosa va muy lenta, laboralmente hablando. La verdad es que echamos de menos Beijing y por mi cabeza pasa la posibilidad de volver a la capital china. Bueno, esperaremos unos días más para tomar una decisión tan importante.
Nuestra casa está muy bien, pequeña pero bien. No pagamos internet porque lo robamos de no sé donde y en cuanto haga calor nos pondremos en la terraza, genial. Es una casa antigua reformada en un pequeño recinto con otras casas, en medio de Shanghái. Es como un minúsculo pueblo dentro de la gran metrópoli. Se está tranquilo si no fuera por los vecinos que hablan unos con otros en medio de la calle. Por suerte no pasan coches. Ya lo digo yo, es como un pueblo.
Creo que somos los únicos extranjeros del área y, claro, somos un poco el centro de atención. Siempre que nos traen algo, ellos lo miran con curiosidad. Por ejemplo, el día que llegó el sofá una vecina entró hasta dentro de nuestra casa detrás de los dos hombres que lo llevaban. Miró todo e hizo un movimiento con la cabeza expresando que le gustaba. Muy bonita, dijo. Estos chinos siempre tan curiosos.
Tanto en nuestro barrio como en todo Shanghái no es raro ver ropa tendida colgada con un sistema de palos al lado de cada ventana. Incluso se puede ver la ropa secándose en los cables telefónicos. Curioso, curioso. Tengo que conseguir unas fotos.
Mañana y durante 4 días es fiesta en China. Una especie de Día de todos los Santos. Por eso, unos amigos nuestros de Beijing aprovecharán y nos vendrán a visitar. Será una buena excusa para salir, ver la ciudad y para hablar un poco con gente conocida. Además, parece que el tiempo mejorará... ¡oooeeee!

Miki Chang

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada